Camping De Rammelbeek in Lattrop, Nederland

Het lekker lange Pinksterweekend brachten wij door in Twente. Op camping De Rammelbeek om precies te zijn. Hoe het ons is bevallen, lees je in deze review.

Via Facebook kwamen we onlangs in contact met camping De Rammelbeek in Lattrop (Overijssel). De camping claimt ruime plaatsen te hebben en dat spreekt ons natuurlijk aan. Eerlijk gezegd kenden wij De Rammelbeek niet, maar na een kijkje op hun eigen website en het onmisbare Zoover waren we meteen enthousiast. Omdat we nog een camping zochten waar we de Camp-let Classic konden testen, stuurden we De Rammelbeek meteen een mailtje en warempel: er was nog plek. Dus reisden wij de vrijdag voor Pinksteren af naar Twente.

De Rammelbeek entree

De entree van De Rammelbeek

Verschillende zones

De Rammelbeek is letterlijk een camping voor mensen van alle leeftijden: iedereen is welkom. Maar om te voorkomen dat bezoekers van verschillende generaties last van elkaar hebben, is de camping opgedeeld in verschillende zones. Een zone voor gezinnen met jongere kinderen, eentje voor gezinnen met tieners en een deel voor rustzoekers. Vinden wij een goed plan, want wij kunnen ons best voorstellen dat je als rustzoeker soms even genoeg hebt van joelende kinderen.

Onze plaats vlakbij het sanitairgebouw.

Wij stonden in het midden van de camping, op plek 99. Een super fijne plek vlak naast het sanitairgebouw. Normaal staan we liever niet naast het sanitair, maar nu stonden we er met de rug naartoe en hadden we geen last van de verlichting. Natuurlijk is er rond een sanitairgebouw soms wel wat rumoer en geklets, maar dat was in dit geval niet storend. Op onze ruime plek hadden we water en elektra.

Jaarplaatsen en toeristische plaatsen

Als je De Rammelbeek op rijdt, valt meteen op dat de camping ook plaats biedt aan vaste bezoekers met hun eigen stacaravan. Eigenlijk houden we daar nooit zo van op een camping, maar we merkten al snel dat deze jaarplaatsen op De Rammelbeek zich vooral voor en achter op de camping bevinden. Op het deel waar wij stonden, sta je wel echt op een camping met toeristische plaatsen. Niks aan de hand dus. Het viel ons trouwens wel op dat veel mensen elkaar leken te kennen, maar dat was niet storend. We hadden ook net het Hemelvaartsweekend achter de rug en meerdere mensen hadden de twee weekends achter elkaar geboekt.

De Rammelbeek skelters

Het skelter rijden was een groot succes bij de boys.

Natuurlijk bezochten wij De Rammelbeek met onze twee boys van 7 en 4 jaar oud. Voor hen is de camping echt een walhalla. Er zijn verschillende speeltuintjes: eentje bij de ingang met een nieuwe bungee trampoline die tegen betaling kan worden gebruikt. Verder een grote speeltuin in het midden van de camping en dan nog een speeltuin aan het einde van de camping. Ook is er een indoorspeeltuin die aan het restaurant grenst en een kleine kinderboerderij. Bij aankomst krijg je een informatieboekje van de camping met daarin ook enkele tegoedbonnen, onder meer voor een keertje gratis op de bungee trampoline en voor een uur gratis skelter rijden. De jongens vonden beide activiteiten echt super.

De Rammelbeek Bello

Grote drukte op zondagochtend voor Bello de trein én een ijsje.

Bello de trein

Het animatieteam is heel enthousiast. Drie keer per dag zagen we ze voorbij onze vouwwagen komen en ze bleven vrolijk en uitnodigend. Leuk om te zien. Op zondagochtend verzamelen de campingkinderen zich bij het Centraal Station (toevallig tegenover onze plek) voor een gratis ritje met Bello de trein. En het allermooiste: ze krijgen nog een ijsje toe. Op onze zondagochtend zat het eerste ritje vol, maar gelukkig maakte Bello nog een ritje en konden onze mannen alsnog mee.

De Rammelbeek recreatieplas

Een deel van de recreatieplas met daaromheen staanplaatsen.

Recreatieplas met staanplaatsen

Als je van zwemmen houdt, ben je bij De Rammelbeek aan het goede adres. De camping heeft een grote recreatieplas met daarop enkele speeltoestellen waaronder een grote ijsberg waar je vanaf kunt glijden en een trampoline. Rondom het meer zijn ook staanplaatsen. En dan is er op het midden van de camping nog een zwembad. Wie de beoordelingen op Zoover leest, ziet dat sommige mensen het zwembad verouderd noemen. Het is inderdaad een beetje donker en kan wel een touch up gebruiken. Gelukkig hoorden we dat een opknapbeurt voor het zwembad op de agenda staat. En eerlijk is eerlijk, onze jongens hebben we hier geen enkele keer over gehoord. Zij hadden het fantastisch naar hun zin in het bad en bij de speeltoestellen die in zwembad staan.

De Rammelbeek receptie

De receptie met daarvoor het terras. Hiernaast vind je de bungee trampoline en een kleine speeltuin.

Eten, drinken en boodschappen

De campingwinkel van De Rammelbeek is goed gesorteerd en heeft ‘s ochtends lekkere broodjes. De medewerkers zijn trouwens erg aardig. Bij de receptie vind je een terrasje dat er gezellig uit ziet. Hier kun je ook ijsjes halen. Aan het eind van de camping vind je ‘n Veldhook, hiernaast is de thuisbasis van het animatieteam. Bij het restaurant hebben we wel ijs en patat gehaald, maar we hebben er niets gegeten. Het viel ons wel op dat eten kan worden afgehaald in het restaurant waar mensen ook zitten te eten, maar toevallig hoorden we bij de receptie dat er wordt nagedacht om dit van elkaar te scheiden. Voor zowel het terras bij de receptie als bij ‘n Veldhook geldt dat ouders lekker op het terras kunnen zitten terwijl kinderen spelen.

De jongens stepten heel wat rond. Hier zie je ook het sanitairgebouw met de zonneboilers.

Sanitair met grijs water

Tenslotte nog het sanitair. Dat is niet super nieuw, maar was wel schoon. Het viel me meteen op dat het water in de toiletten een beetje bruin zag. Daar had ik dus mijn twijfels over, maar wat bleek? De Rammelbeek vangt regenwater op en gebruikt dit ‘grijze water’ om toiletten mee door te spoelen. Ook worden de sanitairgebouwen verwarmd door middel van zonneboilers en palletkachels. Een goede zaak dus!

Vrienden maken met een van de zwijnen op de kinderboerderij bij 'n Veldhook.

Vrienden maken met een van de zwijnen op de kinderboerderij bij ‘n Veldhook.

Ok, deze review is een beetje lang geworden… Tijd voor een conclusie! De Rammelbeek is een fijne en gemoedelijke camping in een prachtige omgeving. Onze reis van en naar de camping leidde ons zelfs door Duitsland. De kinderen vonden het echt fantastisch en konden hun eigen gang gaan op hun stepjes. Onze plek was heel ruim en daar houden we van. Wij gaan dus zeker nog een keertje terug naar De Rammelbeek.

Ben jij wel eens op Camping De Rammelbeek geweest?