receptie camping

De receptie: het visitekaartje van de camping

De eerste indruk van iets of iemand is vaak bepalend voor je algehele oordeel. Dat geldt wat mij betreft ook voor een camping. Er rust dan ook een zware taak op de schouders van de persoon achter de receptie. Hij of zij is tenslotte de eerste persoon die je spreekt als je op een camping arriveert. Helaas is de ontvangst niet altijd even vriendelijk. Een gemiste kans. En natuurlijk willen we graag van jou weten: ben jij wel eens op een ‘bijzondere’ manier op een camping ontvangen?

Gelukkig waren de receptionisten op verreweg de meeste campings die ik heb bezocht gastvrij en geduldig. Ze waren niet te beroerd om te helpen of me van advies te voorzien en straalden meestal uit dat ze plezier hebben in hun werk.

De receptie van Camping La Palombière

De receptie van camping La Palombière. De ontvangst was hier trouwens prima.

Hulde aan de receptionisten

En eigenlijk is dat best knap. Je zal maar eens je dag niet hebben, kampen met barstende koppijn of net een woordenwisseling met je lief hebben gehad. Dan is het moeilijk om vriendelijk te blijven als iemand komt klagen over de trage wifi-verbinding of als je voor de tiende keer die dag moet uitleggen waar de dichtstbijzijnde supermarkt is. Hulde aan de receptionisten die dat dan toch kunnen opbrengen. Die zich altijd realiseren dat zij het visitekaartje van de camping zijn. Op Zoover lezen we vaak verhalen van campinggasten die zich lovend – of juist niet – uit laten over receptionisten.

Receptie bord

De Italiaan achter de receptie

Helaas heb ik ook ervaring met een ronduit onbeschofte ontvangst. Het was een paar jaar geleden op een camping aan een van de Italiaanse meren. Als ik er aan terugdenk word ik opnieuw boos. Na een lange autorit waren we blij dat we er waren. De man achter de receptie – de eigenaar zo bleek later – was minder opgetogen over onze komst. In plaats van een vriendelijk ‘benvenuto’ blafte hij ons in het Italiaans wat toe. Uiteindelijk bleek dat hij (!) een fout had gemaakt met de rekening. Er stonden twee kinderen vermeld op de reservering, maar hij had er maar één in rekening gebracht. We moesten dus nog 90 euro bijbetalen. Deden we dat niet, dan kwamen we de camping niet op. Aan ons de keus. Het liefst hadden we meteen rechtsomkeert gemaakt, maar met twee kleine kinderen was dat geen aantrekkelijke optie. Na een stevige discussie kozen we dus eieren voor ons geld, maar je begrijpt dat het tussen ons en de campingeigenaar niet meer is goed gekomen.

Nu ben ik natuurlijk razend benieuwd naar jullie ervaringen met receptionisten. Ben jij ook weleens zo onbeschoft ontvangen? Of heb je juist hele goede ervaringen? Laat het ons weten!

Dit vind je misschien ook leuk:

Zo ziet ons kampeerseizoen 2017 er uit

5 tips voor een nóg fijnere kampeervakantie

Romantiek op de camping

Frankrijk populairste vakantieland: leuke campings

Lekker eten onderweg in de auto

8 redenen waarom je echt moet gaan kamperen (écht)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *