Camping Les Cigales

Fotoverslag: Marije’s zomervakantie week 1

De vakantie zit er alweer op! Maar liefst drie weken heb ik met mijn vriend en onze twee zoontjes gekampeerd. En wat was het fijn! Tijd om terug te blikken in drie fotoverslagen. Vandaag deel 1. Kijk je mee?

Regen in België

Regen en algehele grauwheid in België.

De vakantie is dit jaar goed voorbereid. We hebben de auto netjes ingepakt, op tijd gegeten en willen uiterlijk 22.00 uur in bed liggen omdat de wekker de volgende ochtend om 4.15 uur staat. En dan besluit ik net voor het slapen gaan mijn iPhone nog even te updaten. What was I thinking…?! De update loopt mis en mijn iPhone lijkt dood. Uiteindelijk ga ik pas na elven slapen en is het nog niet opgelost. Na een paar doorwaakte uurtjes gaat de wekker alweer. Ik sluit mijn iPhone meteen aan op de laptop en weet het uiteindelijk te verhelpen. Wel ben ik een paar jaar ouder geworden; wat een stress! Uiteindelijk rijden we pas om 6.30 uur weg. Uurtje later dan gepland. Onderweg regent het en in België krijgen we file. De net aangeschafte TomTom Go leidt ons langs allerlei binnenwegen die erg grauw en regenachtig zijn (zie foto) langs de file.

Eindelijk zijn we op de overnachtingscamping!

We hebben een goede reis en komen om 16.00 uur op de zonnige overnachtingscamping in Velles (Frankrijk) aan. Na een heerlijke verfrissende duik in het zwembad eten we de pasta die we van thuis hebben meegenomen. Lekker!

Stormlamp Caravanity

Voor we gaan slapen, zitten we nog even buiten voor de tent. Natuurlijk met onze nieuwe stormlamp.

Na een late koffie op de camping is het bedtijd voor de jongens. Wij zitten nog even kort voor de tent en zoeken dan voor de eerste nacht ons campingbed op.

Tijdens de autoreis valt er genoeg te zien.

De volgende ochtend vertrekken we rond 10.00 uur uit Velles en zetten we koers richting Rocamadour. Camping Les Cigales is onze bestemming. Op Zoover krijgt deze camping een goede beoordeling. Na een kleine drie uur rijden komen we daar aan en blijkt de camping net zo mooi als de plaatjes die we veelvuldig hebben bewonderd.

Met onze vouwwagen en kleed vallen we behoorlijk uit de toon tussen de eenvoudig kamperende Fransen.

Op Les Cigales staan overwegend Fransen – wat we al op Zoover hadden gelezen – en dat blijkt ook deze zomer niet anders. Als wij om 13.00 uur met onze Love2camp-vouwwagen aan komen rijden, zitten ze net allemaal uitgebreid te lunchen. In de bloedhete zon zetten wij onze vouwwagen op. We hebben een mooie ruime plek die uitkijkt op het speelveld. Hier staat elke middag een gigantisch springkussen. Daar leven de jongens zich op uit, terwijl wij ons voor de tent installeren. Daarna nemen we nog een duik in het zwembad en ‘s avonds eten we wat in l’Hospitalet, het plaatsje waar de camping ligt (tegen Rocamadour aan). Het uitzicht op de tweede bedevaartsplaats van Frankrijk is indrukwekkend.

Uitzicht Rocamadour

Het uitzicht op Rocamadour vanaf l’Hospitalet is overdag adembenemend, maar ‘s avonds helemaal sprookjesachtig.

De dagen erna verblijven we veel op de camping. De jongens zijn helemaal weg van het grote springkussen dat elke dag van 14.00 uur tot 20.00 uur op de camping staat. Vanaf onze plek hebben wij er vol zicht op en het is heerlijk om ze te zien springen tussen de Franse kinderen.

Springkussen Les Cigales

Het springkussen op Les Cigales is de droom van ieder kind. Denken wij…

Intussen genieten wij van een lekker glas wijn. Check deze prachtige fles (de wijn was ook nog eens lekker) die ik voor vertrek van twee vriendinnen kreeg.

wijn

Les Cigales heeft een gezellig zwembad waar we regelmatig zijn geweest voor een verfrissende duik. In het zwembad mocht je met een balletje overgooien en dat vinden we heerlijk ontspannend en dat hebben we dus ook vaak gedaan.

Zwembad Les Cigales

Het gezellige zwembad van Les Cigales.

Verder bezochten we het dorpje Martel, waar we even doorheen hebben gedwaald. Daarnaast deden we regelmatig boodschappen bij de E. Leclerc-supermarché in Rocamadour. Ook een hele beleving!

uitzicht op Rocamadour

Met de verrekijker is Rocamadour nog dichterbij.

Na vier dagen op de camping is het op dinsdag tijd voor een tweede bezoekje aan Rocamadour. Dit keer willen we echt de trap naar de burcht beklimmen. Vanaf onze camping loop je redelijk snel naar Rocamadour en onderweg heb je een geweldig uitzicht. Het is even een klim, maar bovenaan wordt onze inspanning beloond met een fantastisch uitzicht over het dal. Echt een aanrader!

Change of plans

Helaas blijkt dat het weer in Rocamadour slecht wordt: er worden twee dagen met 18 graden, bewolking en kans op regen verwacht. Daar hebben we niet zo’n zin in op vakantie, dus daarom bellen we de camping in Spanje of we twee dagen eerder kunnen komen. Ze moeten even puzzelen, maar het lukt! Gelukkig is het ook geen probleem om eerder van Les Cigales te vertrekken, dus beginnen we meteen met inpakken.

Camping Les Cigales

Het is woensdagochtend: tijd om ons fijne plekje op Les Cigales gedag te zeggen.

Woensdagochtend stappen we rond tien uur in de auto: op naar Spanje! Al snel blijkt dat we de juiste keus hebben gemaakt. We zijn nog maar een half uurtje onderweg als de regen met bakken uit de hemel komt. In totaal moeten we iets meer dan 500 kilometer rijden en gaandeweg klaart het weer gelukkig enorm op.

Regen in de Lot

In de Lot regent het! Gelukkig zetten wij hier koers richting het zonnige Spanje.

Rond vier uur komen we aan op camping Globo Rojo in het Spaanse Canet de Mar. Onze bestemming voor de volgende twee weken. Door onze eerdere aankomst was het even onzeker of we al meteen op onze definitieve plek konden staan, maar eenmaal gearriveerd blijkt dat gelukkig geen probleem. Globo Rojo is net zo mooi als we hebben gezien op de foto’s en op de video van Camping Streetview. Wel moeten we even wennen aan de plaatsen, die een stuk dichter op elkaar staan dan bij Les Cigales. Zo kijken we aan tegen onze auto en staan we vrij dicht op onze campingburen. Gelukkig went ook dat snel. Terwijl wij alles weer uitklappen en opzetten, ontdekken de jongens de speeltuin. Als de vouwwagen weer helemaal staat, nemen we een duik in het campingzwembad en daarna eten we wat in het restaurant.

Camp Nou

De jongens kijken hun ogen uit in Camp Nou.

De volgende dag doen we rustig aan en genieten we van het strand dat aan de overkant van de weg ligt. Vrijdag nemen we de trein naar Barcelona. Een bezoekje aan Camp Nou staat op de agenda! Onze jongens hebben weinig verstand van voetbal, maar FC Barcelona en Messi kennen ze maar al te goed. Helaas ben ik vergeten om online alvast kaartjes te kopen. Dat had ons zo maar zeven euro kunnen schelen en dan hadden we niet in de rij hoeven staan. Ik ben al meerdere keren in het stadion geweest, maar toch blijft het indrukwekkend. Dat vinden ook de jongens.

Dolgelukkig met Messi-shirts

Messi shirtsTwee jongens van 7 en 5 kunnen Barcelona natuurlijk niet verlaten zonder een Messi-shirt. We kopen ze in een winkeltje vlakbij het stadion. De mannen zijn werkelijk dolblij en doen hun shirt de hele vakantie niet meer uit. Elke avond spoel ik de shirts uit en als ze de volgende avond dan weer op de camping gaan voetballen, kunnen ze hun shirts weer aan.

Na het bezoek aan Camp Nou eten we nog wat op een leuk pleintje vlakbij de Ramblas en dan pakken we de trein weer terug naar Canet de Mar.

Lekker eten op de camping

In onze eerste vakantieweek eten we vaak voor onze tent. Deze vakantie hebben we voor het eerst een Skottelbraai. Hier schreef ik er al over. We zijn er helemaal weg van en maken veel lekkere dingen in de Paellapan en op de grillplaat. Deze groene asperges deden we na het grillen in een spinaziesalade en dat was echt heerlijk.

Skottelbraai

Oké, dit was zo ongeveer onze eerste vakantieweek. Natuurlijk denk ik dat de hele wereld op mijn vakantiefoto’s zit te wachten, dus kom ik de komende week met nog twee verslagen. Eerder maakte ik ook al een verslag van mijn vakantie in Limburg in 2016 en 2017.

Ben jij wel eens in Rocamadour of Canet de Mar geweest?