Schwimmbad Camping Mössler in Döbriach (Oostenrijk)

Oostenrijk, daar wilden we (Marije en family) écht een keer naartoe. Om ons heen hoorden we steeds vaker mensen die hun zomervakantie in het Alpenland doorbrachten en het er heel fijn hadden. Na een korte online zoektocht kwamen we uit bij Schwimmbad Camping Mössler in Döbriach (Karinthië) aan de Millstätter See. En ondanks dat we graag willen dat je verder leest, spoilen we hier alvast dat deze camping een echte aanrader is.

Vorig jaar boekten we deze camping al heel op tijd. Op weg naar Kroatië wilden we hier een week verblijven. Op basis van de plattegrond kozen we thuis al voor plaats 30. Lekker dicht bij de campingwinkel, de speeltuin en het zwembad. Eenmaal aangekomen op Schwimmbad Camping Mössler – die we trouwens onder meer kozen vanwege de uitstekende reviews op Zoover – zagen we op ons veldje een paar plekken die nét wat fijner lagen (die aan de overkant), maar al met al is dit een prima plek.

Schwimmba Camping Mössler Döbriach

Plek 30 (zie je onze vouwwagen links?), naast de ‘hoofdweg’ van de camping, die een behoorlijk stuk naar achter loopt.

Vriendjes in de speeltuin

Onze twee jongens (de één ruim 8 jaar en de ander 5 jaar en 51 weken oud) hebben we in onze vakantieweek bijna niet gezien. Al een uur na aankomst hadden ze vriendjes gemaakt en dat bleef zo. De keuze voor een plek vlakbij de speeltuin bleek een zeer goede. We hoorden ze plezier maken terwijl we zelf lekker voor onze tent zaten.

Schwimmbad Camping Mössler Döbriach

De speeltuin, gezien vanaf het restaurantterras.

Schwimmbadcamping Mössler – die door een sympathieke familie wordt gerund – is dan ook zeer kindvriendelijk. Naast de centrale speeltuin bevindt zich nog een recreatieruimte met een ballenbak, games en (zeer belangrijk voor de wat oudere jeugd) wifi. Op de camping vind je aan het uiteinde nog een speeltuin. Verder is er een groot speelveld met onder meer een kabelbaan en genoeg ruimte om te voetballen.

Klein, maar fijn zwembad

Het zwembad van rvs is klein, maar fijn. Door het rvs doet het zwembad heel schoon en modern aan. In onze week op de camping heb ik hier elke ochtend vijftig baantjes getrokken. Je ochtend beginnen in een verwarmd zwembad met uitzicht op de bergen is echt ontzettend lekker. ‘s Middags gingen we vaak met de kinderen zwemmen. Eerlijk is eerlijk, het zwembad was dan vaak wel erg vol, maar toch hebben we het hier steeds naar onze zin gehad. Om het zwembad staan ligbedjes, maar die waren in het hoogseizoen wel vaak bezet.

Schwimmbad Camping Mössler Döbriach zwembad

Lekker slim: een foto maken als het regent.

Daarom ook maar een zonnige foto van de campingwebsite. (foto: Schwimmbad Camping Mössler)

Zonnen en waterfietsen

Millstätter See waterfietsenVanaf de camping loop je in een klein kwartier naar de Millstätter See. Aan het meer vind je verschillende strandbaden. De een sprak ons meer aan dan de ander. Uiteindelijk hebben wij het fijnst gezeten en gezond bij Strandbad Tschinder. De kinderen kunnen hier spelen en glijden op de waterglijbaan en er is een fijne pizzeria. We huurden hier ook een waterfiets om met z’n vieren het meer op te gaan. Echt een aanrader, want het meer is zo prachtig! Voor onze week in Oostenrijk namen we alle vier een Millstätter See Inclusive Card. Deze kost 7,50 euro per persoon. Hiermee heb je in je vakantie onbeperkt toegang tot de strandbaden, maar ook tot musea etc.

Eten en drinken

Schwimmbad Camping Mössler heeft een goed restaurant. Binnen sprak het ons niet heel erg aan, maar buiten kan je echt heerlijk zitten. Het restaurant ligt naast de receptie en tegenover de speeltuin. Dat vinden wij dus echt een win-winsituatie. Wij drinken een drankje en wachten op ons eten, terwijl de kinderen plezier maken in de speeltuin. Het eten smaakte ons hier goed en dat gold ook voor de Aperol Spritz 😉

Tussen het restaurant en de receptie vind je de campingwinkel. Erg klein, maar hier kan je ‘s ochtends heerlijke verse broodjes en andere basisbenodigdheden (zoals koud bier) kopen. Vlakbij de camping vind je nog twee supermarkten.

Schwimmbad Camping Mössler Döbriach

Het centrale plein van Schwimmbad Camping Mössler met rechts de receptie, daarnaast het winkeltje en links het restaurant. Vanaf hier kijk je op de speeltuin uit.

Sanitair: gedateerd, maar schoon

Wij maakten gebruik van het sanitairgebouw dat vlakbij de receptie en naast het zwembad ligt. De kop hierboven zegt het al: het was behoorlijk gedateerd, maar wel schoon. En dat laatste vinden we nog altijd het belangrijkste. Hoe de andere sanitairgebouwen op de camping waren, hebben we eigenlijk niet gezien. De afwasgelegenheid is binnen in het gebouw en behoorlijk somber. We hebben mooiere plekken gezien om af te wassen. Maar ook dit was verder wel in orde.

Schwimmbad Camping Mössler Döbriach

Rechts het sanitairgebouw waar wij gebruik van maakten.

Prachtige omgeving

De omgeving rond Schwimmbad Camping Mössler is prachtig. Door autoproblemen waren we helaas een beetje beperkt in de bestemmingen die we konden bezoeken. Toch hebben we een paar leuke plaatsjes bezocht, waaronder Seeboden. Spittal an der Drau vonden we heel mooi. Binnenkort lees op je op Love2camp wat je allemaal kunt doen rondom de Millstätter See.

Millstätter See

De Millstätter See is overdag al mooi, maar check die zonsondergang (en de hoofdpersonen op deze foto 😍).

Wij hebben het erg fijn gehad op Schwimmbad Camping Mössler. We hadden dan ook ontzettende mazzel met het weer. De omgeving hebben we (vanwege die autoproblemen waardoor de auto 2x bij de garage stond) nog niet goed genoeg ontdekt. Wellicht gaan we ooit nog eens terug. En wil je niet op de Schwimmbad Camping staan? Kijk dan eens naar Seecamping Mössler.

Ben jij ooit op Schwimmbad Camping Mössler geweest?